Oefening yoni ei

Versterk je bekkenbodem

Het yoni ei is uitermate geschikt om de bekkenbodem spieren en vaginaspieren te versterken.
Het bevordert de doorstroming van de spieren van de onderbuik en dat verhoogt weer het
seksuele genot. Sommige vrouwen hebben last van urineverlies.

Door het versterken van de bekkenbodem beperk je het risico op urineverlies.
De volgende oefening kan dit proces versterken. Zij komt uit de Taoïstische traditie en bevordert
het zelfgenezend vermogen. Het is aan te bevelen om goed te centreren voordat je met de oefening begint.

Oefening

  • Ga in de ruiterstand (met je knieën iets gebogen) staan.
    Breng je aandacht naar je centrum in je buik.
  • Nadat je je gecentreerd hebt, leg je je  handen op je borsten.
  • Masseer je borsten langzaam en met aandacht. Voel wat goed voelt.
  • Op elke uitademing laat je de energie vanuit je borsten naar je geslachtsorganen stromen,
    tot je vagina zich zachtjes opent als een bloem. Als je wil kan je ook je venusheuvel licht masseren. Neem alle tijd.
  • Ontspan jezelf en breng het ei voorzichtig in je vagina.
    Ga nu weer rechtop staan en houd het ei met je vaginaspieren vast.
  • Nu kun je aan de volgende stap beginnen. Druk op een uitademing het ei omlaag.
    Voordat het ei uit de vagina glijdt, zuig je het op een inademing, waarbij je de spieren
    in je vagina samentrekt, weer omhoog.bekkenbodemspieren
  • Neem na deze oefening voldoende tijd.
    Dit om de energieën naar je midden te sturen en je bekkenbodem te sluiten.

Met dank aan Maitreyi Piontek.